کارخانجات تولید خودرو برای اطمینان مشتریان خود از کیفیت قطعات خودرو یک دوره معینی را به عنوان گارانتی یا ضمانت خودرو تعیین می کنند که این خدمت برای مدت زمان معینی یا استفاده از حد کیلومتر تعیین خواهد شد. مثلا سه سال گارانتی یا معادل 150000 کیلومتر را تعیین می کنند. یکی از روش هایی که می توان مشخص کرد که گارانتی خودرو تمام شده یا خیر استفاده از جی پی اس می باشد. در مقاله پیش رو از وب سایت هلدینگ اطلس پیمایش به مسئله خارج شدن خودروی نو از گارانتی با استفاده از GPS خواهیم پرداخت و در این مورد توضیحاتی خواهیم داد. در عین حال برای استفاده از انواع ردیاب خصوصا محصولات گارمین می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

گارانتی خودرو چیست و در چه شرایطی باطل می شود؟

وجود یک دوره گارانتی و‌ضمانت نامه بدین معنی است که شرکت سازنده خودرو تمامی قطعات خودرو( به جز قطعات مصرفی) در مدت زمان یا مسافت تعیین شده شامل خدمات تعمیر و تعویض به صورت رایگان می شود. استفاده از گارانتی یا ضمانت خودرو شرایط خاصی دارد و در شرایطی که در قانون گارانتی قید شده خارج شود دیگر شامل استفاده از قانون گارانتی نخواهد شد. شرایطی که باعث می گردد خودرو از گارانتی خارج گردد عبارتند از:

  • تعمیر نمودن خودروی نو وتحت گارانتی در تعمیرگاه های غیر مجاز
  • نصب و‌ یا تعویض قطعات جانبی از سوی صاحب خودرو به گونه ای که باعث آسیب دیدن قسمت های دیگر خودرو شود.
  • نصب رینگ و یا لاستیک غیر استاندارد بر روی خودرو که موجب لغو بخشی از گارانتی خودرو شود.
  • تغییر در ارتفاع خودرو
  • نصب روکش در خودروهایی که صندلی برقی یا‌ ایربگ دارند.
  • کفپوش یک پارچه کف خودرو
  • نصب دزدگیر

مشخص شدن خارج شدن خودروی نو از گارانتی

برای خارج شدن خودروی نو از گارانتی با استفاده از GPS می بایست به دقت موارد مختلفی را بررسی کرد. همانگونه که گفتیم یک سری عوامل و مدت زمان و کیلومتر مصرفی نشان دهنده خارج شدن خودروی نو از گارانتی می باشد. اما این که چگونه خریدار خودرو و یا شرکت گارانتی کننده خودرو می تواند به خریدار ثابت کند که خودرو از گارانتی خارج گردیده اهمیت دارد. این کار به کمک ماژول های نرم افزاری انجام می گردد که بر پایه جی پی اس و برای مدیریت کردن ناوگان طراحی گردیده اند. اما این که این ماژول ها کدامند و چگونه می توان خارج شدن خودرو نو را از گارانتی با استفاده از ردیاب GPS فهمید موضوعی است که در ادامه در مورد ان توضیح خواهیم داد.

مشخص شدن خارج شدن خودروی نو از گارانتی

تشخیص خارج شدن خودرو نو از گارانتی با استفاده از GPS به روش های زیر می باشد.

مدیریت کردن خودروها با سیستم نرم افزاری GPS

شرکت های خودرو سازی با استفاده از این سیستم و با بررسی و بازدید های اولیه  کامل خودرو مطمئن می گردد که و با استفاده از این سیستم سلامت خودرو را تایید می کنند. این ماژول بر مبنای GPS مدیریت می شود. این گزینه ها شامل رنگ خودرو، بدنه، بیمه، نوع سوخت و سایر موارد می باشد.

ردیابی خودرو با استفاده از سیستم GPS

یکی از مهمترین مواردی که باعث خارج شدن خودروی نو از گارانتی با استفاده از GPS می شود میزان کارکرد خودرو می باشد. معمولا کارخانجات فروشنده خودرو برای ارزیابی نمودن چگونگی عملکرد خودرو مدت زمانی را برای پیمایش خودرو تعیین می کنند. با نصب GPS شرکت خودروساز در صورت بروز اشکال و یا خرابی توسط کامپیوتر در شرکت متوجه موضوع می گردد و در صورت خرابی علت را به شرکت اطلاع می دهد. بدین ترتیب شرکت خودروسازی با توجه به اطلاعات دریافتی از طریق GPS و ردیاب متوجه خارج شدن خودرو نو از گارانتی خواهد شد.

تعمیرات پیشگیرانه خودرو با استفاده از GPS

همانگونه که گفته شد در زمان گارانتی خودرو تمامی قطعات آن بجز قطعات مصرفی در صورت بروز مشکل و خرابی به صورت رایگان توسط نمایندگی تعویض یا تعمیر می گردند. سیستم های هوشمند خودروسازی به کمک GPS لیستی از قطعات داخلی خودرو را ثبت و به نمایندگی خودرو و راننده اطلاع می دهند. بدین ترتیب هم راننده و هم نمایندگی از اتمام دوره گارانتی به صورت شفاف مطلع خواهند گردید.

ارائه گزارش اطلاعات ثبت شده به کمک فناوری GPS

نمایندگی خودرو با کمک اطلاعات دریافتی از سیستم جی پی اس خودرو آن را به صورت گرافیکی به دارنده خودرو اطلاع می دهد. این اطلاعات دریافت شده مستندی می باشد مبنی بر خارج شدن خودرو نو از گارانتی با استفاده از GPS.

استفاده از فناوری جی پی اس بهترین راه تشخیص خارج شدن خودرو نو از گارانتی

استفاده از شیوه های سنتی دیگر برای مشخص شدن دقیق گارانتی خودرو دیگر کارساز نیست. با استفاده از سیستم جی پی اس اطلاعات به صورت هوشمند و دقیق دریافت می گردد‌. به راحتی می توان با استفاده از آن خارج شدن خودرو نو از گارانتی با استفاده از GPS گارمین و دیگر مدل ها  را دریافت نموده و مطلع گردید.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت هلدینگ اطلس پیمایش ما به بررسی خارج شدن خودروی نو از گارانتی با استفاده از GPS پرداختیم. اما نکته آخر امروزه با استفاده از این سیستم هم شرکت خودرو ساز و هم راننده با اطمینان می توانند به صورت دقیق از خارج شدن خودرو نو از گارانتی با استفاده از GPS مطلع گردد. به بهترین نحو از آن استفاده کنند. امروزه این سیستم های نرم افزاری هوشمندانه و بدون هیچگونه دغدغه و با دریافت و ارسال دقیق اطلاعات شرکت های خودروسازی را در خدمات رسانی دقیق به خریداران خودرو کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید