یکی از پیشرفت های علمی در صنعت خودروسازی که در سالهای اخیر بوجود آمده ساخت خودروهای هیبریدی می باشد. باتوجه به افزایش آلودگی هوا و زیان استفاده از سوخت های فسیلی پژوهشگران صنعت خودروسازی را واردار شدند تا به تحقیق و ساخت خودروهای جدید با جایگزین کردن سوخت های غیرفسیلی روی بیاورند. استفاده از خودروهای برقی یا هیبریدی یکی از آنهاست. در کنار استفاده از خودروهای هیبریدی استفاده از تکنولوژی GPS نیز مورد استقبال قرار گرفته است. با ذکر این مقدمه در مقاله پیش رو از وب سایت هلدینگ اطلس پیمایش گارمین به بررسی ردیاب GPS برای خودروهای هیبریدی خواهیم پرداخت.

تعریف خودرو های هیبریدی

در تعریف کلمه هیبرید ( Hybrid) می توان به به معنی و تعریف ترکیب یا مرکب دو عنصر رسید. خودروهای هیبریدی به معنای خودروهای تمام برقی نیستند. بلکه ترکیبی از خودروهایی با موتور بنزین و یا دیزل هستند. در صورتی که خودروهای برقی فقط موتور الکتریکی دارند. در خودروهای هیبریدی موتورهای بنزینی کوچکتر هستند. فقط به عنوان موتورهای کمکی برای شتاب گیری اولیه و سربالایی ها به کمک موتورهای الکتریکی می آیند. این در صورتی می باشد که موتورهای معمولی با سوخت فسیلی حجیم تر و سنگین تر هستند. در نتیجه مصرف سوخت بیشتری دارند. در عین حال استفاده از ردیاب GPS برای خودروهای هیبریدی منجر به ایمنی بیشتر آنها می شود.

استفاده از ماشین هیبریدی و کم شدن هزینه ها

مزیت های زیادی را می توان برای استفاده از خودروهای هیبریدی نام برد از جمله موارد زیر:

کاهش مصرف سوخت

یکی از مزایا کاهش در مصرف سوخت خودرو می باشد. این خودروها به دلیل ساختار داخلی خود که ترکیبی از موتور الکتریکی و باطری می باشد انرژی را به صورت بهینه ذخیره می کند. در نتیجه نسبت به خودروهای معمولی مصرف سوخت کمتری دارد. این مسئله برای افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند مقرون به صرفه می باشد.

تاثیر ردیاب GPS خودروهای هیبریدی بر محیط زیست

ردیاب GPS گارمین برای نمونه ، برای خودروهای هیبریدی با توجه به ویژگی های این ردیاب ایمنی زیادی به همراه دارد. اما به علت استفاده از موتورهای الکتریکی این خودروها (هیبریدی) تاثیر افزایشی بر محیط زیست نخواهند گذاشت. به علت ساختار فنی این نوع خودروها بخاطر این که علاوه بر موتور بنزینی از یک موتور برقی هم استفاده می کند به هیچ وجه آلودگی های سوخت فسیلی را ندارند. از آنجایی که موتورالکتریکی به کمک موتور معمولی آمده‌ است مصرف سوخت فسیلی ( بنزین و گازوئیل) کاهش خواهد یافت. شما این مسئله راحس خواهید کرد.

تاثیر ردیاب GPS خودروهای هیبریدی بر محیط زیست

نصب ردیاب GPS برای خودروهای هیبریدی

با پیشرفت تکنولوژی و گذر زمان انواع سخت افزارها بر روی خودروها تولید و استفاده می شوند. یکی از جدید ترین این سخت افزارها ردیاب GPS می باشد که از لحاظ امنیتی کمک بزرگی برای خودروها محسوب می گردد. نصب ردیاب GPS برای خودروهای هیبریدی در ابتدا منجر به کاهش میزان دزدی و ردیابی آن ها می شود. در نهایت اطلاعات موقعیت مکانی و جغرافیایی خودرو هیبریدی را به ما اطلاع می دهد. اما مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به بررسی این موارد مهم می پردازیم.

مزیت های استفاده از GPS برای خودروهای هیبریدی

ردیاب GPS برای خودروهای هیبریدی مزایای زیادی دارند. این مزیت ها عبارتند از:

  • مشاهده آخرین موقعیت خودرو و سرعت خودرو
  • نظارت و ردیابی خودروی در حال حرکت
  • ردیابی خودرو در صورت سرقت خودرو
  • نظارت هنگام رانندگی در مسافرت ها
  • دیدبانی و ردیابی خودروهای هیبریدی که اجاره داده می شوند
  • نظارت بر خودروهای تحت پوشش شرکت ها مانند خودروهای مسافربری درون شهری
  • نظارت بر رانندگی جوانان هنگام استفاده از خودرو

با کسب اطلاعات دقیق از این مزایا است که می توان گفت استفاده از این امکان بسیار مهم می باشد. در واقع تنها ایمنی وسیله و خودروهای هیبریدی نیست که مزیت می باشد. سایر مزایای جی پی اس برای این خودرو نیز به شرایط بهتر کمک می کند.

سخن آخر

نکته آخر در این مقاله هلدینگ اطلس پیمایش این که استفاده از GPS در کلیه خودروها خصوصا در خودروهای هیبریدی ضرورت خاص خود را دارند. به صاحب خودرو این امکان را می دهد که ار وضعیت خودرو مطلع گردد. استفاده از ردیاب GPS بزای خودروهای هیبریدی که برای شرکت های خاص فعالیت می کنند ضمن نظارت بر عملکرد راننده ها در کاهش مصرف سوخت نیز موثر می باشد. از این رو می توان از سیستم جی پی اس برای بهبود روند فعالیت های کاری هم استفاده کرد. این در حالی است که ایمنی وسیله نیز تامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید