امروزه در دنیای ارتباطات دیجیتال سیستم‌های موقعیت یابی نقشی اساسی را ایفا می‌کنند. در چند دهه اخیر این سیستم‌های ارتباطی ارتقاء یافته و پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. یکی از این فناوری‌های ارتباطی در زمینه موقعیت یابی جی پی اس‌ها می‌باشند.  در نوشته پیش رو ضمن توضیح در مورد جی پی اس و کارایی‌های آن توضیحات تکمیل تری در مورد بهترین جی پی اس گارمین خواهیم داد.

جی پی اس چیست و چه کارایی دارد؟

یک سیستم موقعیت یابی جهانی است که با استفاده از مجموعه ماهواره‌ها سیگنال‌های ناوبری را پخش کرده و در ارتباط با ایستگاهای زمینی و کنترل ماهواره ای نظارت و فعالیت می‌کنند. بر مبنای فعالیت این سیستم و فرایند موقعیت شما را در هر نقطه از کره زمین بصورت دقیق مشخص می‌کند. جی پی اس(GPS) سامانه ای است که با استفاده از تعدادی ماهواره کار جهت یابی را انجام می‌دهد. ماهواره‌های موقعیت یاب که در فضای بالایی کره زمین در حال گردش هستند. هر 12 ساعت یکبار به دور مدارهای دقیق در حال گردش و دریافت و ارسال پیام می‌باشند. دارنده ردیاب بر روی زمین با استفاده از این فرایند ارتباطی موقعیت خود را در هر نقطه از زمین می‌تواند بفهمد. بهترین جی پی اس گارمین می‌تواند این کار را با قدرت انجام دهد.

جی پی اس چیست و چه کارایی دارد؟-بهترین جی پی اس گارمین

کارایی جی پی اس(GPS)

در این مورد بایستی بگوییم که استفاده از جی پی اس برای اولین بار در 1980 میلادی توسط ارتش آمریکا به کار گرفته شد. اما به مرور زمان و بخاطر استقبال زیاد و کارایی بالای آن جنبه عمومی‌یافته و امروزه مورد استفاده همگانی یافته است‌. امروزه شرکت‌های متعددی در کار ساخت و تولید جی پی اس‌ها در انواع مختلف در حال فعالیت می‌باشند که برای مصارف گوناگونی آنها را تولید می‌کنند. مورد استفاده حی پی اس‌ها آنقدر زیاد و گسترده شده که هر شخصی به راحتی می‌تواند یکی از این دستگاه‌ها را گرفته و برای استفاده شخصی مورد استفاده قرار دهد.

یکی از شرکت‌های معتبر که در کار ساخت انواع جی پی اس‌ها فعالیت بین المللی و گسترده ای دارد شرکت گارمین می‌باشد. در این زمینه شهرت جهانی دارد. ما در ادامه در مورد بهترین جی پی اس گارمین توضیحاتی

خواهیم داد.

جی پی اس‌های گارمین

جی پی اس‌های گارمین- بهترین جی پی اس گارمین

شرکت گارمین در سال 1989 در زمینه ساخت انواع جی پی اس‌ها فعالیت خود را آغاز نمود و در طول چند سال توانست با تولید انواع جی پی اس در بازار رقابتی گوی سبقت را از دیگر شرکت‌ها ربوده و امروزه به عنوان یک شرکت معتبر بین المللی در این زمینه فعالیت و از محبوبیت بالایی برخوردارگردد. تولیدات این شرکت در زمینه انواع جی پی اس‌ها می‌باشد که برخی از انواع آنها عبارتند از:

  • جی پی اس‌های دریایی
  • جی پی اس‌های مخصوص خودروها
  • مدل جی پی اس‌های ورزشی
  • جی پی اس‌های شخصی و دیگر انواع.

بهترین جی پی اس گارمین

اگر بخواهیم در مورد بهترین نوع جی پی اس‌های تولیدی شرکت گارمین توضیحاتی دهیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

جی پی اس(GPS) مدلOregan 750

یکی از دستگاه‌های جی پی اس دارای کارایی خوب شرکت گارمین همین مدل می‌باشد که از نظر امکانات دارای بالاترین کیفیت است. این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی تمام رنگی  ِو 3 اینچی می‌باشد.  به گونه ای طراحی گردیده که در زیر نور آفتاب نیز قابل دیدن و خواندن اطلاعات می‌باشد‌. این دستگاه دارای وزن بسیار کم (حدود 300 گرم) و قابلیت‌های نظیر بلوتوث وای فای و USB دارد. ضمن این که این دستگاه ضدآ نیز می‌باشد. از مزیت‌های این دستگاه قابلیت شارژ از طریق یک باطری قلمی‌است. از امکاناتی نظیر نمایش مسافت، سیستم ثبت موقعیت، مسیر یابی خودکار نمایش قابلیت ارتفاع، قابلیت ثبت نقشه‌های جدید حسگر  فشار سنج، ساعت دیجیتال و غیره برخوردار است.

جی پی اس(GPS) مدلOregan 750

بهترین جی پی اس گارمین مدل 750 دارای 4 گیگابایت حافظه داخلی نیز می‌باشد‌.

جی پی اس گارمین مدل Etrex 32x

این محصول تولیدی شرکت گارمین با وزن باور نکردنی 120 گرمی‌و صفحه نمایش2/2 اینچی دارای زیبایی خاص خود می‌باشد. از امکانات ویژه این دستگاه مانند سایر دستگاه‌های جی پی اس گارمین ویژگی ضدآب بودن آن می‌باشد. ضمن این که قابلیت نمایش مسافت، مسیر یابی خودکار، امکان ثبت موقعیت، نمایش میزان ارتفاع و دیگر امکانات خاص خود را نیز دارد.

جی پی اس گارمین مدل Etrex 32x

بهترین جی پی اس گارمین 66SR

کسانی که عاشق گردش در طبیعت، پیاده روی، دوچرخه سواری و شکار هستند می‌توانند به این مدل دستگاه جی پی اس گارمین به عنوان یک همراه اطمینان کنند. دستگاه جی پی اسMAP 66sr یک دستگاه مقاوم با صفحه نمایش 3 اینچی می‌باشد. ضمن این که از فناوری چند بانده و پشتیبانی ماهواره ایGNSS توسعه یافته، راه را در مکان‌های پرچالش به شما نمایش دهد. این مدل جی پی اس بخاطر نوع برنامه ریزی و با استاندارد نظامی‌آنان بیشتر برای کوهنوردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های این دستگاه نمایش آب و هوای فعال مانند داشتن پیش بینی کننده وضعیت آب و هوای شخصی خود در سفر می‌باشد.

بهترین جی پی اس گارمین 66SR

جی پی اس گارمین مپ78s

یک جی پی اس دیگر ساخت شرکت گارمین دارای استحکام بالا ویژه علاقه مندان قایق سواری و ورزشهای آبی می‌باشد. از ویژگی‌های این بهترین جی پی اس گارمین این که دارای قطب نمای سه محوره، ارتفاع سنج بارومتریک، نقشه‌های رنگی، گیرنده‌های فوق حساس، مقاومت در برابر آب و شناور ماندن آن بر روی آب می‌باشد. این مدل دستگاه بهترین نوع جی پی اس برای علاقه مندان به دریانوردی می‌باشد.

جی پی اس گارمین مپ78s

در مورد دستگاه‌های جی پی اس گارمین می‌توان به مدل‌های دیگر تولیدی این کمپانی تولیدی نیز اشاره کرد که در زمینه دریانوردی، ورزشی، طبیعت گردی و جنگل نوردی اشاره نمود.  امروزه کمپانی گارمین تولیدات خود را در زمینه جی پی اس‌های ورزشی نیز گسترش داده که در اندازه‌های کوچک و مچی و با کیفیت و کارایی بالایی تولید می‌گردد.

سخن آخر

در این نوشته ما به بررسی بهترین جی پی اس گارمین پرداختیم. کمپانی گارمین امروزه به عنوان یک شرکت بین المللی در اکثر کشورهای جهان از جمله کشور ایران دارای نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش می‌باشد. یکی از محسنات این شرکت می‌باشد و خیال خریداران را تاحدود زیادی خصوصا برای هموطنان راحت نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید