یکی از حوادثی که در صورت تاخیر در امداد رسانی می تواند باعث بروز خسارات مالی و جانی گردد آتش سوزی می باشد. در تمامی آتش سوزی ها رسیدن و اقدام به موقع می تواند کمک کننده و راهگشا باشد. حادثه آتش سوزی ممکن است در شهر و یا خارج از شهر اتفاق بیافتد که این برخورد با آن شرایط خاص خود را دارد. ولی نکته مهم وجود امکانات و تجهیزاتی می باشد که می تواند در امر امدادرسانی کمک زیادی به گروه آتشنشانی و امداد کند. در نوشته پیش رو از هلدینگ اطلس پیمایش در مورد یکی از این تجهیزات مهم و موثر و کمک کننده به آتش نشان ها صحبت می کنیم.‌ ردیاب آتش نشانی گزینه مورد نظر ما می باشد که در این مورد توضیحاتی خواهیم داد. هدف ما پاسخ به این سوال است که ردیاب آتش نشان چیست و چه کاربردی دارد؟

ردیاب های آتش نشان چگونه کار می کنند؟

ردیاب ها تجهیزاتی هستند که با استفاده از سیستم ماهواره ای توانایی مکان یابی را دارند. اما این ابزارها توانایی آن را دارند که کمک خوبی برای آتش نشان ها باشند. مزیت های استفاده از‌ ردیاب آتش نشان عبارتند از:

 ردیاب وسایل نقلیه جهت استفاده ماشین های آتش نشانی

این که خودرو‌های آتش نشانی بتوانند سریع به محل حادثه و آتش سوزی برسند اهمیت زیادی دارد. حتی اگر آتش سوزی در جنگل باشد. برای نجات حیوانات نیز باید سریع اقدام کرد. ردیابها در خودرو آتش نشانی باعث می شود که نزدیک ترین و سریع ترین مسیر را برای رسیدن به محل حادثه پیدا کنیم. همچنین نزدیک ترین خودرو آتش نشانی به محل حادثه راهنمایی شوند.

اعزام به موقع نیروی مورد نیاز

با استفاده از ردیاب آتش نشانی و  جی پی اس ضمن اینکه خودرو سریع تر به محل حادثه خواهد رسید، در صورت احتیاج به بولدوزر و تراکتور سریع و به موقع به محل حادثه می رسند.

اعزام به موقع نیروی مورد نیاز

حفظ جان نیروهای آتشنشان

اولین و مهمترین چیز برای فرماندهی اکیپ آتش نشانی حفظ جان و امنیت نیرو های تحت امر خود است. سپس کنترل و خاموش کردن آتش. با نصب ردیاب شما می توانید تمام تیم آتش نشانی را ردیابی کنید و در صورت بروز حادثه ای سریعا نیروی کمکی برای آنها فرستاده شود. نکته جالب این که با ردیاب شخصی فرمانده عملیات می تواند با این دستگاه های ردیاب با نیروهای خود تماس گرفته و از وضعیت آنها مطلع گردد.

اصلی ترین ویژگی های ردیاب آتش نشان

ردیاب ها به خودی خود کاربرد های بسیار زیادی دارند. به طور مثال می توان از انواع ماهی یاب و جی پی اس دریایی برای امور پژوهشی استفاده نمود. این در حالی است که ویژگی های ردیاب شخصی برای آتش نشانها منجر به بهبود سیستم ایمنی آن ها می شود. یکی از اساسی ترین خصوصیات و کاربرد های این مدل از جی پی اس ها، قابلیت شنود است. با استفاده از این سیستم به راحتی می توان برای نجات جان ماموران اقدام نمود. نکته مهم دیگر استفاده از قابلیت sos است. با این دکمه می توان در صورت خراب شدن بی سیم ها و آسیب به آن ها شرایط را به اطلاع دیگران رساند.

مزیت مهم و ویژگی اصلی دیگر این مدل ردیاب ها و استفاده از ردیاب آتش نشان، نگهداری شارژ آن ها می باشد. گرچه هر کدام از مدل ها ویژگی های خاص نگهداری خود را دارند. اما باز هم در صورت بروز مشکل در شرایط سخت با کمک این ویژگی می توان به نتیجه اساسی رسید. به عبارتی می توان گفت که با استفاده از این ردیاب ها در نقاط کور، ایمنی آتش نشان ها را به خوبی حفظ کرد. به عبارتی در زمان ماموریت های خطرناک می توان با این ردیاب ها جان آتش نشان ها را نجات داد. خصوصا در برخی از مناطق که مشکل آنتن دهی وجود دارد.

سخن آخر

در این مقاله از هلدینگ اطلس پیمایش به بررسی این سوال پرداختیم که ردیاب آتش نشان چیست و چه کاربردی دارد؟ مزایا و ویژگی های مربوط به آن را نیز بیان نمودیم. اما نکته پایانی این که در ماموریت های مهم و بزرگ مانند آتش سوزی های جنگل ممکن است که هیچگونه سیستم ارتباطی نباشد. به عبارتی نقاط حادثه خیز در نقطه کور قرار دارند. در چنین مواقعی ارتباط از طریق ردیاب ها ممکن بوده و برای حفظ جان نیروها لازم و ضروری می باشد. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت ردیاب های گارمین به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید