امروزه با پیشرفت ورزش فوتبال در کنار کادر فنی مجرب و کارکشته، تمرینات منظم و تدوین شده علمی استفاده از تکنولوژی های مدرن نیز جهت ارتقاء و برتری فوتبال از لزومات این ورزش می باشد. فناوری های نوین مانند وی ای ار که چند سالی است به داوران کمک شایانی در خطاهای دیده نشده می کند. یکی دیگر از این تکنولوژی های نوین که درخدمت فوتبال می باشد جی پی اس ها می باشند. در مقاله پیش رو از هلدینگ اطلس پیمایش پیرامون جی پی اس در فوتبال توضیحاتی خواهیم داد. اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با انواع جی پی اس، مانند محصولات شرکت گارمین دارید با متخصصان ما در ارتباط باشید.

جی پی اس در فوتبال

دستگاه جی پی اس در فوتبال به عنوان جی پی اس ورزشی شناخته می شود. این دستگاه در فوتبال و دیگر ورزش ها به صورت بالاپوش و جلیقه تعبیه می شود. ورزشکاران و فوتبالیست ها با پوشیدن این جلیقه و وسائل مرتبط با جی پی اس این دستگاه آمار هر یک از بازیکنان، منطقه بازی و مقدار دوندگی و تحرک آنها را در اختیار مربیان و کادر فنی قرارمی دهند. ساعت ورزشی گارمین نمونه دیگری از تجهیزات ورزشی است که بازیکنان هنگام تمرین می توانند از آن استفاده کنند.

مزیت های استفاده از جی پی اس در فوتبال

استفاده از جی پی اس و ردیاب مزایای زیادی دارد. در ورزش و فوتبال هم می توان آن را دید. برای فوتبال می توان گفت که شرایط ویژه ای در روند استفاده از جی پی اس وجود دارد. این مزیت ها عبارتند از:

دقت در آموزش

یکی از فواید و مزیت های استفاده از جی پی اس در‌ تمرینات فوتبال می باشد. بدین صورت که با پوشیدن آن کادر فنی می توانند از سلامتی کامل بازیکنان مطلع شوند. در عین حال میزان آمادگی آنان را بسنجند. به این دلیلکه جی پی اس اطلاعاتی مانند ضربان قلب، شتاب، مقدار دوندگی هر کدام از بازیکنان و غیره را به صورتی آماری به مربیان اطلاع می دهد. همین مسئله منجر می شود که کادر فنی یک تیم بتوانند مناسب ترین بازیکنان را برای حضور در مقابل حریفان انتخاب نمایند.

مقایسه بازیکنان فردی با استفاده از جی پی اس در فوتبال

مسلما انتخاب تنها یازده بازیکن از 23 بازیکن کار سختی می باشد.‌ این امر با روی کار آمدن فناوری و جی پی اس انتخاب آماده ترین بازیکنان برای کادر فنی تیم راحت تر شده است. با پوشیدن جلیقه چی پی اس در فوتبال شما می توانید راحت تر به مقایسه بازیکنان فوتبال بپردازید و بهترین بازیکنان را برای بازی با تیم حریف انتخاب کنید.

مقایسه بازیکنان فردی

آموزش بهتر

یکی دیگر از فواید جی پی اس در فوتبال این است که اگر بازیکنی در زمینه ای نقص داسته باشد، مثلا قدرت، سرعت دریبل زنی و غیره می توانید با این دستگاه آموزش بهتر به بازیکنان دهید. از بهبود وضعیت آنان هم مطلع شوید.

جلوگیری از آسیب

یکی از شایع ترین اتفاقاتی که در ورزش فوتبال برای بازیکن ها رخ می دهد مصدومیت و آسیب دیدگی می باشد. در مورد مصدومیت و آسیب دیدگی بازیکنان تاکنون اخبار زیادی شنیده اید. حتی بعضی از این مصدومیت ها موجب خداحافظی دائم بازیکن از دنیای فوتبال گردیده است. اما با استفاده از جی پی اس فوتبال کادر فنی و مربیان می توانند از وضعیت دقیق جسمانی بازیکنان مطلع شوند.

چنانچه یک بازیکن دچار ناراحتی قلبی یا ضربان ضعیفی باشند از بازی دادن آن ممانعت به عمل می آید. همین امر مانع از آسیب دیدگی و حتی مرگ بازیکن می شود. خیلی از مربیان هستند که به بازیکنان کلیدی خود زیاد بازی می دهند. اگر در تمرینات از جی پی اس در فوتبال استفاده نشود شاید همین بازیکن کلیدی با بازی های طولانی مدت دچار مصدومیت شود. اما اگر از دستگاه جی پی اس در تمرینات استفاده شود می توان با توجه به آماری که دستگاه جی پی اس گارمین در اختیار کادر فنی قرار می دهد از مقدار آمادگی بازیکن اطلاع پیدا می کنند. این امر باعث جلوگیری از آسیب بازیکن می شود.

سخن آخر

اگر قصد خرید بالاپوش های جی پی اس در فوتبال را برای بازیکنان و باشگاه ورزشی خود دارید بهتر است از مراکز معتبر به خریداری کنید. ضمن این که از خدمات پس از فروش آن توسط فروشنده مطمئن باشید. اگر قبل از خرید این جی پی اس های ورزشی اقدام به تحقیق کنید از خرید مطمئن تری بهره مند خواهید شد. در این زمینه می توانید با متخصصان ما در هلدینگ اطلس پیمایش ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید