با وجود این که علم و تکنولوژی با سرعتی تصاعدی رو به پیشرفت است، اما هنوز هستند عده ای که نمی توانند با این مقوله ارتباط برقرار کنند. باورهای نادرست در مورد جی پی اس ماشین یکی از مقوله هایی است که شاید با علم و تکنولوژی منافات زیادی داشته باشد. اگر به شخصی پیشنهاد بدهید که برای حفظ امنیت خودروی خود از یک ردیاب یا جی پی اس استفاده نمایید، مطمئنا در نگاه اول استقبال چندانی نمی کند. افرادی نیز هستند که برای این باورهای خود دلایلی دارند. این موضوع باعث شد که در این مقاله هلدینگ اطلس پیمایش بعضی از باورهای نادرست درباره جی پی اس ماشین را مورد بررسی قرار دهیم. در عین حال می توانید برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با محصولات گارمین با ما در تماس باشید.

توضیحی اجمالی درباره باور های نادرست درباره جی پی اس ماشین

جی پی اس، یک سیستم موقعیت یاب جهانی است که اطلاعات مکانی دقیق خودرو را ارائه می دهد. در مواردی که ماشین به سرقت رفته است یا مثلا پدر و مادری که دوست دارند موقعیت فرزند خود را بیابند و خیلی از موارد دیگر می توان از این تکنولوژی استفاده نمود. ابتدا از این دستگاه در سیستم ارتش استفاده می  شد. جی پی اس اطلاعات مکانی را با جزئیات برای گوشی صاحب ماشین ارسال می کند. حتی در بعضی از دستگاه ها سیستم شنود نیز وجود دارد.

در نظر بگیرید تصادف جاده ای صورت گرفته و کسی از آن اطلاعی ندارد، در این موقعیت با بهره گیری از ردیاب ماشین می توان محل تصادف را پیدا کرد و به کمک آن ها شتافت. بعضی از اشخاص این اعتقاد را دارند که با این کار حریم خصوصی آن ها از بین رفته است. در صورتی که این تصوری کاملا اشتباه است.

باورهای نادرست درباره جی پی اس ماشین

در این قسمت از مقاله قصد داریم گوشه ای از باورهای نادرست در مورد جی پی اس ماشین را ارائه دهیم.

یکی از این باورهای نادرست درباره جی پی اس ماشین به خاطر ادعای  اعتماد داشتن به کارکنان و افراد دور و اطراف است. نصب جی پی اس ماشین به آن معنا نیست که شما به کارمندان خود اعتماد ندارید و قصد دارید آن ها را مورد نظارت قرار دهید. با نصب ردیاب خیلی از هزینه ها نیز کاهش می یابد. همچنین برای راننده ایمنی به وجود می آورد.

جی پی اس ماشین

افرادی نیز اعتقاد دارند که اگر جی پی اس نصب کنند، بچه ها و نزدیکانشان آن ها را ترک می کنند. یکی دیگر از این دلایل ادعا بر پیچیدگی نصب و استفاده از سیستم ردیاب است. در صورتی که نصب این دستگاه بسیار ساده است و مشاوران شرکتی که از آن خرید کرده اید این مسئولیت را دارند که تا زمان تسلط شما بر دستگاه به شما کمک کنند.

غیر ضروری بودن ردیاب

اعتقاد بعضی دیگر این لست که نصب ردیاب غیر ضروری است. آن ها اعتقاد دارند که خودشان می توانند با استفاده از گوشی از ماشین خود مراقبت کنند. در صورتی که گوشی ها مکان و موقعیت ماشین را نشان نمی دهند مثلا امکان دارد راننده گوشی خود را خاموش کرده باشد یا شارژ آن تمام شده باشد. عده ای ادعا دارند که تمام سیستم های ردیاب مثل هم هستند. در واقع شما باید از این سیستم استفاده نمایید تا بتوانید تاثیرش را دریابید. تا اینجا بعضی از باورهای نادرست در مورد جی پی اس ماشین را عنوان کردیم.

ردیاب ابزاری جانبی

سیستم ردیاب از نظر بعضی افرار همچون ابزاری جانبی است. در صورتی که باید فراتر از این در نظر گرفت. خدماتی که یک ردیاب به شما ارائه می دهد بسیار ارزشمند است. ادعایی دیگر نیز وجود دارد مبنی بر این که اصلا فناوری جی پی اس گارمین اثبات نشده است. در صورتی که افرادی که از این سیستم استفاده نموده اند ارزش آن را بیشتر درک می کنند. افرادی که در شرکت های کوچک فعالیت دارند نیز ادعا دارند که این هزینه برای چنین شرکتی مناسب نیست.

در حالی که یک شرکت هر چند کوچک، باز هم سیستم حمل و نقل دارد و باید امنیت آن ها را حفظ کند. در هر صورت باورهای نادرست درباره جی پی اس ماشین در بعضی مواقع ضررهایی به دنبال دارد که شاید پس از آن، شخص متوجه اهمیت ردیاب شود. نصب سیستم جی پی اس بر روی خودرو از مسائل بسیار مهم در حفظ امنیت آن است.

در پایان

این مقاله گوشه ای از باورهای نادرست درباره جی پی اس ماشین را به شما نشان می دهد. باورهایی که شاید پایه و اساس علمی نداشته باشند و صرفا دیدگاه شخصی صاحب ماشین است. مطالب این مقاله را مطالعه بفرمایید و در تصمیم گیری در مورد نصب جی پی اس بر روی ماشین خود تجدید نظر نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید