خیلی از افراد هستند که برای حفظ حریم شخصی خود اقدام از دستگاه شنود استفاده می کنند. استفاده از این وسیله برای خیلی از موارد منع قانونی دارد. در برخی از موارد هم منعی برای استفاده از آن دیده نمی شود. اشخاص می توانند بسته به شرایط از این دستگاه استفاده کنند. اما اگر خواسته باشید که در محیط کار، خودرو و منزل خود دستگاه شنودی پیدا کنید روش های زیادی وجود دارد که بهتر است در مورد این روش ها اطلاعاتی داشته باشیم. در ادامه مقاله از هلدینگ اطلس پیمایش در مورد کشف دستگاه های شنود توضیحاتی خواهیم داد. جهت کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با ردیاب و محصولات شرکت گارمین با متخصصان ما در ارتباط باشید.

کشف دستگاه های شنود

از کجا بدانیم در محیطی که هستیم شنود می شویم. در موقعی که شنود روی موبایل نصب می شود یا این که در فضایی آن را قرار می دهند تاصدا را ضبط کند بسیار مهم است. پس بهتر است که شما برای این که بتوانید دستگاه شنود را پیدا کنید به خوبی مکالمات را‌ بررسی نمائید. برخی از نشانه هایی که وجود دستگاه شنود را نشان می دهد عبارتند از:

استفاده از موبایل

یکی از راه حل ها می تواند استفاده از‌ موبایل باشد که به عنوان بهترین راه حل برای کشف دستگاه هاب شنود می توان از‌ آن استفاده نمود.. در این مورد شما می توانید به آرامی در خانه یا اداره و‌ ‌محل کار خود راه بروید و با تلفن همراه تان صحبت کنید. در صورتی که احساس کردید هر‌ یک از نقاط خانه یا اداره نویز روی گوشی تان افتاد بایستی بدانید که آن نقطه مشکوک به شنود می باشد.

استفاده از رادیو

برای این منظور کلیه لوازم برقی منزل را‌ از برق بکشید. در مرحله بعد رادیو را روی بلندترین موج بگذارید. با نزدیک شدن رادیو به آن نقاطی که شنود دارد صدایش تغییر پیدا می کند. از رادیو برای پیدا کردن دستگاه های شنود که درون خودرو جاسازی شده اند نیز می توان استفاده کرد.

استفاده از دستگاه ضدشنود

یکی از بهترین و‌ مطمئن ترین روش ها که می توان دستگاه شنود در خانه یا خودرو را پیدا نمود استفاده از تجهیزات ضد شنود می باشد. البته اگر اطمینان دارید که تحت کنترل و شنود هستید از این دستگاه استفاده کنید.

بازدید دقیق چشمی

اگر شک دارید که شنود می شوید یکی از راه های مطمئن بازدید دقیق چشمی می باشد. بدین صورت که دقیقا منزل، محل کار و خودرو خود را بگردید. این که بعد از مشکوک شدن دقیقا محل مورد نظر را‌ بگردید از اهمیت بالایی برخورداراست.

تغییر اتی که درسیم کشی ساختمان و خودرو دیدید بایستی به دقت مورد بازدید قرار‌ گیرد‌ تا از وجود و کشف دستگاه های شنود مطلع گردید.

راه های سریع برای کشف دستگاه های شنود

برخی از راه های سریعی برای پیدا کردن دستگاه شنود وجود دارد که عبارتند از:

کشف دستگاه های شنود

استفاده از دستگاه های پیشرفته

شما برای اینکه نسبت به وجود دستگاه شنود در مکان مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید به خاطر داشته باشید که می توانید با استفاده از دستگاه هایی که مخصوص این کار می باشند به راحتی دستگاه های شنود را پیدا کنید. شما اگر این دستگاه را به محلی که شنود دارد نزدیک کنید می توانید صدای صوت آنرا شنیده و تشخیص دهید که در آن محیط دستگاه شنود وجود دارد.

استفاده از نرم افزارهای موجود در تلفن همراه

برای این کار و پیدا کردن دستگاه شنود می توانید بر روی گوشی تلفن همراه خود نرم افزارهای ویژه ای نصب کنید تا دستگاه شنود را پیدا کنید. اپلیکیشن های زیادی برای این کار وجود دارد که شما می توانید بهترین آن ها را انتخاب کنید.

بازدید دقیق

می توانید  محل هایی که به آن مشکوک هستید را به دقت مورد بازدید و وارسی قرار دهید. بازدید چشمی یکی از دقیق ترین راه ها می باشد.

دستگاه های شنود غیر قابل پیداکردن

آن دسته از دستگاه های شنود امنیتی و اطلاعاتی را که با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته و با کیفیت تولید شده اند را نمی توان پیدا کرد. این نمونه از دستگاه های شنود را مطمئنا دستگاه های امنیتی و جاسوسی در اختیار دارند و به راحتی در اختیار افراد عادی به هر منظوری که باشد قرار نمی‌گیرد. دستگاه های شنود موجود هر چه قدر هم مجهز باشند در اصل یک دستگاه معمولی بود و کارایی آن در همین حد می باشد.

کشف دستگاه شنود در تلفن

در برخی از موارد ممکن است که دستگاه شنود در گوشی موبایل شما جاسازی شده باشد. برای مشخص شدن از راه داغ شدن بیش از اندازه گوشی تلفن همراه  این مسئله را می توانید تشخیص دهید. این که بیش از اندازه و سریع شارژ خالی می کند. در صورتی که صدای شما بازگشت دارد و یا با تاخیر به گوش شنونده می رسد و این مسئله دائمی می باشد به وجود دستگاه شنود مشکوک شوید.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت هلدینگ اطلس پیمایش ما به بررسی کشف دستگاه های شنود پرداختیم. این مسئله در زمینه ایمنی اهمیت زیادی دارد. در عین حال برای کسب اطلاعات دقیق می توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید