با نگاهی به آمار و ارقام خیلی سریع در خواهیم یافت که هر ساله هزاران خودرو در ایران به سرقت می رود. متاسفانه باز هم در ایران طبق آمار تنها 2/5 دقیقه زمان می برد تا یک خودرو به سرقت برود. بر اساس اطلاعات موثق در سال 1395 بالغ بر 40 درصد سرقت ها در زمینه خودرو می باشد که این  خود آمار بالایی است. اما این خودروهای سرقتی چه عاقبتی دارند و چگونه خرید و فروش می شوند. دیگر موارد که در ادامه و در مقاله پیش رو در مورد چگونگی جلوگیری از خرید و فروش خودرو سرقتی با ردیاب توضیحاتی خو اهیم داد.

جلوگیری از خرید و فروش خودرو سرقتی

به طور حتم و یقین هیچ فردی دوست ندارد هنگام رانندگی با خودرویی که خریده است توسط پلیس دستگیر شود. آن هم به جرم سرقت خودرو! اگر ثابت شود که شما در این قضیه بی گناه هستید باز هم هزینه ای که برای خرید ماشین کرده اید از دست خواهید داد. ولی شما می توانید با چند راهکار ساده در دام سارقین نیافتید. این راهکارها عبارتند‌ از:

هر خودرویی باید دارای اسناد و مدارک قانونی باشد. چه خودرو صفر کیلومتر و چه دست دوم. بهتر است هنگام خرید خودرو قولنامه رسمی در بنگاه انجام گردد. کلیه مدارک و استعلامات به روز باشد.

هنگام خرید خودرو دست دوم اگر دیدید برگ سبز خودرو جدید و نو می باشد حتما بپرسید چرا تعویض گردیده است. حتما استعلامات لازم در مورد تعویض برگ سبز را بخواهید‌. در صورت عدم پاسخ صحیح قید این معامله را بزنید. در عین حال به مسئله جلوگیری از خرید و فروش خودرو سرقتی با ردیاب هم توجه کنید.

هنگام خرید خودرو حتما هر دو عدد سوئیچ را مطالبه کنید. داشتن یک عدد سوئیچ نشان دهنده آن است که خودرو سرقتی می‌باشد. یا با دست خود به سارقان اجازه می دهید در آینده خودرو شما را به سرقت ببرند. اطمینان حاصل کنید که شماره 17 رقمی حک شده در شاسی خودرو بدون تغییر می باشد. حتما زیر نظر کارشناس قانونی مطمئن شوید که کد 17 رقمی گفته شده دچار نقض یا ضربه خوردگی و خوانا نبودن نباشد.

جلوگیری از خرید و فروش خودروهای سرقتی

هنگام خرید خودرو از خریدار آدرس دقیق محل کار یا منزل را بخواهید و از انجام قرار معاملاتی در محلهای عمومی و پارکینگ خودداری کنید. حتما نام و آدرس فروشنده را به همراه تلفن همرا و ثابت داشته باشید. اگر متوجه شدید فروشنده با تمام شرایط شما کنار می آید حتما نسبت به این موضوع شک کنید.

تجهیزات ایمنی برای خودرو

به لحاظ مسائل امنیتی حتما تجهیزات مناسب امنیتی خوبی برای خودرو خود تهیه کنید. تجهیزاتی مانند

  • قفل پدال
  • وسیله ایمنی قفل فرمان
  • قفل درب کاپوت
  • وسیله ایمنی قفل چرخ
  • قفل لاستیک زاپاس
  • مهمترین و ضروری ترین کار نصب ردیاب جی پی اس می باشد.

جلوگیری از خرید و فروش خودرو سرقتی با ردیاب

یکی از فناوری های جدیدی که منجر به افزایش ایمنی در جامعه شده است، ردیاب ها هستند. وجود ردیاب در خودرو ها نیز باعث شده تا امنیت این وسیله نقلیه روز به روز بیش از قبل شود. ردیاب خودرو با توجه به امکانات زیادی که دارد مورد توجه دارندگان خودرو ها قرار گرفته است. در عین حال مسئله جلوگیری از خرید و فروش خودرو سرقتی با ردیاب نیز باعث شده تا از این وسیله استفاده های زیادی شود. در حقیقت نه تنها منجر به امنیت اولیه می شود بلک باعث می شود تا امنیت نهایی وسیله و حتی در زمان سرقت هم حفظ شود.

اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که ردیاب چگونه می تواند از خرید و فروش خودرو های سرقتی جلوگیری کند. این مسئله به کاربرد ها و کارایی های که ردیاب ها دارند هم بستگی دارد. با استفاده از این سیستم شما می توانید به راحتی موقعیت خودرو تان را بر روی گوشی ببنید. همین امر منجر به جلوگیری از خرید و فروش می شود. نکته مهم دیگر این است که می توان خودرو را از هر فاصله ای با وجود ردیاب ها خاموش کرد. نکته مهم دیگر که منجر به جلوگیری از خرید و فروش خودرو سرقتی با ردیاب می شود، اخطار محدوده است. در واقع زمانی که خودرو از محدوده خارح می شود ردیاب اخطار می دهد. دقت کنید که ردیاب های مختلف می توانند ویژگی های زیادی داشته باشند.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت هلدینگ اطلس پیمایش ما به بررسی جلوگیری از خرید و فروش خودرو سرقتی با ردیاب پرداخته ایم. موارد امنیتی مربوط را بررسی کرده ایم و نکات مهمی در زمینه امنیت وسیله بیان نمودیم. جهت کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با محصولات شرکت گارمین و مدل های مختلف جی پی اس مانند ماهی یاب می توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید