با گسترش تکنولوژی نقش ردیاب ها در جامعه نیز بیشتر و حساس تر گردیده. به صورتی که امروزه کمتر کسی پیدا می شود که در طول شبانه روز از این امکانات به نوعی استفاده نکند. یکی از جاهایی که ردیاب ها مورد استفاده زیادی دارند استفاده در خودروها می باشد. در ادامه و در مقاله پیش رو از هلدینگ اطلس پیمایش بهترین سایت برای خرید محصولات گارمین، در مورد آنتن دهی ردیاب خودرو توضیحاتی خواهیم داد.

ردیاب خودرو چیست؟

تجهیزاتی است که با کمک GPS و از طریق ماهواره موقعیت مکانی خودرو را در هر نقطه از دنیا با کمترین اختلاف و اشتباه در اختیار کاربر قرار می دهد. ردیاب ها در خودرو مزیت هایی دارند از جمله:

  • ردیابی مسیر رفت و آمد خودرو در طول حرکت
  • تنظیم میزان سوخت و صرفه جویی در مصرف
  • جلوگیری از سرقت خودرو
  • مدیریت در کنترل ناوگان حمل و نقل زمینی و دیگر موارد

ردیاب علاوه بر استفاده در وسایل نقلیه، کاربرد های بسیار دیگری هم دارد. از این میان می توان به ماهی یاب و جی پی اس دریایی گارمین هم اشاره داشت. این مدل از ردیاب ها را می توان برای فعالیت های پژوهشی هم استفاده کرد. در عین حال شرکت گارمین با ردیاب های خاصی که دارد می تواند شما را در مسیر ایمنی، پژوهش و زندگی شخصی به خوبی پیش ببرد.

بررسی آنتن دهی ردیاب خودرو

یکی از عواملی که باعث کارایی خوب ردیاب در خودرو است، آنتن دهی ردیاب خودرو می باشد. این امر در دریافت سریع اطلاعات از سیگنال های ماهواره تاثیر گذار خواهد بود. از این رو بخاطر کارایی بیشتر بهتر است که از سیم کارت استفاده شود که اپراتوری قوی داشته باشد. دستگاه ردیاب خودرو دو نوع می باشد. نوع سیمی و نوع بی سیم. در نوع با سیم برای کیفیت بهتر نیاز به نصب آنتن می باشد. که معمولا این آنتن روی ستون یا قسمت هایی از سقف ماشین نصب می گردد و با نصب سیم کارت درون ردیاب می توانید از موقعیت خودروی خود، ریز حرکات، جابجایی و دیگر موارد مطلع شوید. البته دقت داشته باشید که یک ردیاب خوب می تواند مزایای بسیار بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

آنتن دهی در ردیاب بی سیم خودرو

آنتن دهی ردیاب خودرو به موارد بسیاری وابسته است‌. این نوع ردیاب احتیاج به دریافت برق مستقیم از باطری خودرو ندارد. به صورت شارژی می باشد. این ردیاب ها به صورت مغناطیسی به بدنه خودرو نصب و آنتن ان در خود دستگاه جاسازی گردیده است.

آنتن دهی ردیاب خودرو بدین صورت است که این آنتن امکان ارتباط سیم کارت و جی پی اس خودرو را با ایستگاه های زمینی و در نتیجه ماهواره پشتیبان امکان پذیر می کند. این آنتن دهی ممکن است در جاهایی دچار اشکال شود. مانند نقاط کور و یا تضعیف اپراتورهای پشتیبانی. برای همین بهتر است که در موقع نصب ردیاب بخاطر این که کمتر با مشکل مواجه شوید از سیم کارت هایی که دارای پشتیبانی ضعیف هستند استفاده نکنید‌. استفاده از سیم کارت تلفن همراه اول که دارای پشتیبانی و خط دهی در اکثر مناطق می باشد بهترین اقدام در این زمینه است.

آنتن دهی ردیاب خودرو atpn

نکته مهم درباره آنتن دهی ردیاب خودرو

نکته مهم در مورد آنتن دهی ردیاب خودرو اینکه استفاده از دو آنتن باعث امنیت بیشتر آن خواهد شد. در این زمینه ردیاب هایی وجود دارند که دارای دو آنتن بوده و این سیستم کار را برای سارقین جهت پیدا نمودن آنتن ها مشکل خواهد کرد. معمولا آنتن های این دستگاه در داخل اتاق خودرو نصب می شوند که این کار را برای سارقین جهت یافتن آن آسان می کند. استفاده از ردیاب های دو آنتنه در نقاط کوهستانی و خارج از شهر بهترین کارایی را دارد و واقعا کار را برای سارقین مشکل می کند.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت هلدینگ اطلس پیمایش ما به بررسی آنتن دهی ردیاب خودرو پرداختیم. نکته پایانی این که خرید ردیاب هزینه کردن اضافی نیست‌. بلکه به نوعی سرمایه گذاری در جهت حفظ خودرو با بالابردن ایمنی آن می باشد. پس اگر قصد خرید ردیاب خودرو دارید بهتر است از ردیاب هایی که دارای دو آنتن هستند استفاده کنید. نکته دیگر خرید ردیاب از مراکز و مؤسسات معتبر می باشد. چرا که حمایت و پشتیبانی بعد از فروش کالا از طرف فروشنده می تواند اطمینان خاطر را به مشتری منتقل کند.

دیدگاهتان را بنویسید