3 نکته ای که باید در مورد سلامت مغز بدانید

آیا می دانید از هر 10بزرگسال یک نفر معتقد است که از زمان حضور بیماری همه گیر کرونا ، سلامت مغز ان ها رو به وخامت رفته است؟

این آمار بسیار حیرت انگیز است و چیزی است که ما در GARMIN  به آن فکر کرده ایم .

مغز انسان یکی از پیچیده ترین مخلوقات جهان هستی می باشد ، اما بسیاری از ما در نظر نداریم که چه کاری می توانیم برای محافظت از آن انجام دهیم .متاسفانه بسیاری از بیماری های جسمی مانند آلزایمر وجود دارد که می تواند بر آن تاثیر بگذارد.

اما خبرخوب این است که به لطف تحقیقاتی که شرکای خیریه گارمین انجام داده اند ، روش هاس ساده ای وجود دارد که می توانید بوسیله ان ها سلامت مغز خود را آغاز کنید.

  1. آنچه برای قلب شما خوب است ، برای مغز شما مفید است .

همه ما نسبت به مزایای استفاده از یک رژیم متعادل ، کاملا آگاه هستیم و تحرک بدنی می تواند به جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها و عملکرد صحیح مغز شما کمک کند .

مطالعات نشان داده است که با تحرک ، بویژه در سنین 30 تا 60 سال ، می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند.

اگر برای فعال شدن به کمی انگیزه نیاز دارید برند گارمین با برپایی چالش GarminGiveFive به شما انگیزه می بخشد.

  1. تیز بمان .

با استفاده از چالش های ذهنی مهیج که برای خودتان ایجاد میکنید میتوانید با افزایش سن از سلامت جسمی مغزتان محافظت کنید.

محققان تصور می کنند با انجام فعالیت ذهنی می توانید به  ” ذخیره شناختی” خود کمک کنید ، این توانایی مغز شما برای کنار آمدن و ادامه کار است ، حتی در برابر آسیب های ناشی از بیماری هایی مانند آلزایمر.

بنابراین یک کتاب بگیرید ، یک زبان بیاموزید ، سودوکو بازی کنید یا خانواده خود را به یک بازی شطرنج دعوت کنید و در نهایت از نظر ذهنی خود را فعال نگه دارید.

  1. متصل بمان .

اگر چه این نکته آخر در سال گذشته دشوارتر از قبل امکان تحقق داشته ، اما برای همه ما بسیار مهم است که با دیگران در ارتباط باشیم تا بتوانیم به سلامت مغز خود کمک کنیم.

بر اساس گزارشی که توسط مجله پزشکی برجسته The Lancet در سال 2020 منتشر شده است ، انزوای اجتماعی در آینده میتواند حدودا 4 درصد در زوال عقل سهیم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید