یکی از دغدغه‌های والدین ترس از گم شدن فرزندانشان در مکان های شلوغ می باشد. اما این دغدغه بین والدینی که کوکانشان مستعد انجام رفتارهای سرگردان و آشفته هستند بیشتر از دیگران می باشد. یکی از این بیماری ها نزد کودکان اوتیسم می باشد. با وجود تحقیقات بسیار این بیماری قابل درمان نمی باشد. در مقاله پیش رو از هلدینگ اطلس پیمایش درمورد این بیماری نزد کودکان و استفاده از ردیاب برای کودکان اوتیسم توضیحاتی خواهیم داد.

بیماری اوتیسم چیست؟

یکی از بیماری هایی که این روز ها نام آن زیاد شنیده می شود اوتیسم است. اختلالی خاص که شرایط چالش برانگیزی را برای خانواده ها و فرزندان فراهم می کند. در مورد این بیماری می توان گفت نوعی اختلال رشدی پیچیده می باشد که معمولا تشخیص ان در سنین کم و کودکی امکان پذیر نمی باشد. کارشناسان بر این اعتقاد هستند که این اختلال در 5 سال اول زندگی فرد بروز می کند. این وضعیت نتیجه یک اختلال عصبی می باشد که بر عملکرد طبیعی مغز تاثیر گذار بوده و مهارت های ارتباطی و تعامل اجتماعی فرد را مختل می سازد.

استفاده از ردیاب برای کودکان مبتلا به اوتیسم

همان طور که در بخش قبلی مقاله ذکر کردیم، اوتیسم یکی از بیماری های خاص با اختلالات ویژه است. از این رو نیاز به شرایط نگهداری خاصی دارد. استفاده از ردیاب برای کودکان اوتیسم نمی توان گفت که به عنوان یک پیشنهاد بلکه به عنوان یک ضرورت است. کودکان مبتلا به اوتیسم می توانند تحت شرایط مختلف گم شوند. تعداد زیادی از این بچه ها جذب مکان های کوچک یا جاهای محصور می شوند. حتی ممکن است به سمت مکان هایی که به آنها علاقه دارند بروند. کودکان مبتلا به اوتیسم معمولا از محرک های بزرگ فرار می کنند و علاقه ای به دیدن مناظر و صداهایی که برای آنها ناخوشایند است ندارند. به همین سبب استفاده از ردیاب برای این کودکان ضروری و واجب می باشد.

ردیاب برای کودکان اوتیسم

هنگام ردیابی کودک مبتلا به اوتیسم مهم ترین مسئله این است که در ابتدا لیستی از علاقه مندی های کودک و یا مکان هایی که به آنها علاقه دارد را شناسایی و در نظر داشته باشید. نکته مهم دیگر در ردیابی کودک مبتلا به اوتیسم زمان می باشد. در این مورد و هنگام گم شدن کودک مبتلا به اوتیسم تماس با کارشناسان جستجو و نجات می تواند عاملی مؤثر در پیدا شدن کودک باشد. در کنار استفاده از ردیاب و مزایای آن آموزش به کودکان هم اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

نقش ردیاب در مراقبت از کودکان مبتلا به اوتیسم

ردیاب شخصی وسیله ای کوچک می باشد که مزیت های بسیاری دارد. استفاده از این تجهیزات برای مراقبت از کودکان اوتیسمی بسیار کارآمد می باشد. ردیاب ها به راحتی می توانند بخش اعظمی از نگرانی خانواده ها را از بین ببرند. کاربرد این ردیاب ها عبارت است از:

  • ارسال موقعیت مکانی با کمترین خطا
  • ابعاد کوچک وحجم کم به صورتی که استفاده از آن مزاحمتی برای کودک ایجاد نمی کند و می توان به صورت مچ بند یا گردنبند استفاده کرد.
  • امکان درخواست کمک. با فشار بر دکمه SOS می توانید به فرزند دارای مشکل اوتیسم یاد دهید که در صورت گم شدن دکمه دستگاه را لمس کند.
  • مقاومت در برابر ضربه
  • شارژ باطری به میزان لازم

از این رو والدینی که کودکان اوتیسمی دارند می توانند با استفاده از ردیاب نگرانی های خود را کم کنند چرا که این وسیله می تواند با مزایای بسیاری که دارد برای جلوگیری از مشکلات این کودکان مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال مانع از بروز موارد بسیار زیادی می شود که ایمنی کودک را به خطر بیندازد.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت هلدینگ اطلس پیمایش ما به بررسی استفاده از ردیاب برای کودکان اوتیسم پرداختیم. نکات بسیار مهمی را هم در این زمینه بیان کردیم. اما نکته پایانی این که در مواقعی که کودک اوتیسمی مفقود گردید بهترین کار این است که ضمن حفظ خونسردی، مامورین امدادرسانی و انتظامی را مطلع کنید تا با استفاده از تجهیزات به ردیابی کودک از طریق ردیاب اقدام کنند. ضمنا شما می توانید با انتخاب و خرید یک ردیاب خوب مانند محصولات گارمین دغدغه‌ های خود را تا حدود زیادی کاهش دهید. برای انتخاب بهترین مدل می توانید با کارشناسان هلدینگ اطلس پیمایش در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید